صفحه اصلی / اخبار / مدیریت ویترینی چیست؟

مدیریت ویترینی چیست؟

این سبک مدیریت به جاى تمرکز بر عملکرد واقعى و بهره ورى، بر نمایش (show) عملکرد متمرکز است. به عبارتى شاخص هاى ظاهرى و در معرض دید عملکردى، از سوى مدیر به شدت مورد توجه قرار مى گیرد و شاخص هاى واقعى عملکرد مورد غفلت واقع شده و رها مى شود. این نوع مدیران صرفا به تزئین ویترین عملکرد مشغول مى شوند در حالى که در درون سازمان، کارکنان و مشتریان اثرى از بهبود مشاهده نمى کنند و چه بسا به دلیل رها شدگى سیستم معضلاتى از جمله آمار سازى، چاپلوسى و ثناگویى، متملق پرورى، فساد ادارى، باندبازى، و… به وقوع مى پیوندد. مثال سایه زدن در ورزش هاى رزمى استعاره مناسبى براى سبک مدیریتى ویترینى مى باشد. 

 از نمونه اعمال این سبک مدیریتى مى توان به: بستن تفاهم نامه هاى متعدد، ملاقات با اشخاص نامدار، مصاحبه هاى آب و تاب دار مطبوعاتى، گرفتن عکس با افراد مشهور و اماکن مترقى، دادن وعده هاى مدیریتى حیرت انگیز بلند مدت و هزینه کردهاى وحشتناک اشاره کرد.

 ظهور فزاینده این سبک مدیریتى دلایل متعددى دارد که از جمله ضعف ساختار نظارتى، نبود خط مشى ها و استراتژى هاى سازمانى، فقدان نظام ارزیابى عملکرد، تسلط دیوان سالارى (بوروکراسى) شدید ادارى، ورود افراد فاقد صلاحیتهاى تخصصى به پست هاى مدیریتى و … که بررسى و ارائه راه حل براى آنها نیازمند ساعتها و شاید روزها قلم فرسایى است که در این مجال نمى گنجد…

نویسنده :مهندس توفیق خلیفات

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

جشن روز جهانی عکاسی در بوشهربرگزار شد+گزارش تصویری

برگزاری جشن روز جهانی عکاسی همراه با تجلیل از ۳۰ عکاس فعال در استان بوشهر/۹۷/۵/۲۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *